Comunicat – Aclariment sobre la possible confusió a l’hora de votar

Davant l’evident confusió generada entre les veïnes de Sant Adrià de Besòs per l’existència de dues llistes amb noms i logos molt similars a les eleccions municipals (Sant Adrià en Comú i Movem Sant Adrià), l’assemblea de Sant Adrià en Comú es veu en l’obligació d’emetre el següent comunicat.

La creació de la candidatura de Sant Adrià en Comú a les eleccions municipals de 2019 és el resultat d’un procés de negociació de més d’un any entre les assemblees de Sant Adrià en Comú i En Comú Podem Sant Adrià. Un procés en el que totes les parts implicades han aportat la seva pròpia filosofia i visió tàctic-estratègica per la construcció d’una candidatura que englobés tota l’esquerra alternativa de Sant Adrià de Besòs. Durant tot aquest temps les respectives assemblees van anar aprovant les diferents fases de negociació i es va anar construint el nou espai, mica en mica.

Des d’un primer moment en les negociacions es va deixar clar, tant a l’equip negociador com a les assemblees de totes les parts implicades, que la marca supramunicipal no havia de ser un punt de ruptura en les negociacions. S’entenia que les parts implicades venien de dos espais diferents (Entesa, ara En Comú Guanyem i Poble Actiu, ara Alternativa Municipalista) i des de l’absolut respecte als dos espais es va considerar que era preferible no fer participar a cap dels implicats d’un espai que no sentia com a seu. Per aquest motiu es va apostar per la marca Municipalistes per la República des de Baix, espai de trobada entre diverses candidatures municipalistes i unitàries de l’esquerra alternativa d’arreu del territori.

En cap moment, durant més d’un any, cap de les parts implicades va qüestionar aquesta decisió ni va intentar posar sobre la taula cap altre alternativa per la marca supramunicipal que no fos la ja esmentada.

El procés de negociació va dur finalment a la creació de la candidatura «En Comú per Sant Adrià», amb la participació de les assemblees de Sant Adrià en Comú i En Comú Podem Sant Adrià, amb una llista elaborada per consens entre totes les parts implicades i avalada per la unanimitat dels participants.

Finalment, a pocs dies per l’inici del període d’inscripció de candidatures ens van arribar dues noticies:

• Primer, que tot i que la direcció nacional de Catalunya en Comú era coneixedora de la situació, hi havia una part que no acceptava reconèixer la candidatura com a pròpia, ja que no sumava els vots supramunicipals i plantejava que aquesta decisió de l’assemblea territorial de Catalunya en Comú deixava la porta oberta a la presentació d’una candidatura amb la marca.
  • Segon, que finalment la coalició «Municipalistes per la República des de Baix» no va poder arribar a temps amb els procediments burocràtics per oferir un paraigües supramunicipal.

Davant aquesta situació, la decisió de les assemblees de Sant Adrià en Comú i En Comú Podem Sant Adrià van prendre la decisió de presentar-se a Sant Adrià fent servir el partit «Sant Adrià en Comú», registrat al Ministeri de l’Interior l’any 2015. La decisió va ser avalada per majories molt àmplies a les dues assemblees i vam rebre el suport de les següents organitzacions: CUP Pla de Besòs, Pirates de Catalunya, EUiA, Comunistes de Catalunya, Sobiranistes i Desbordem.

En tot aquest procés no va participar en cap moment, ni en la negociació ni en les assemblees conjuntes o internes dels seus espais, el regidor Gregorio Camacho ni cap de les persones presents a la llista Movem Sant Adrià, amb l’excepció de José Luis Muñoz, que va assistir a les primeres negociacions com a representant d’ICV.

Un cop presa la decisió, la direcció nacional de Catalunya en Comú va informar que es reservaven el dret a avalar una candidatura pròpia a Sant Adrià.

Finalment, en el full de proclamació de candidatures al BOPB vam poder comprovar com es presentava una llista anomenada «Movem Sant Adrià» encapçalada pel regidor Gregorio Camacho, la llista es va realitzar sense informar a l’assemblea local d’En Comú Podem, sense participació de cap dels seus membres i liderada per un home que porta 16 anys de regidor a l’ajuntament de Sant Adrià, suposant una flagrant violació del codi ètic de Catalunya en Comú.

La candidatura ha fet, a més, durant tota la campanya electoral un us indegut del terme «en Comú», ha plantejat una campanya basada exclusivament en penjar cartells, sense actes de carrer, amb una activitat en xarxes pràcticament nul·la i sense programa electoral, evidenciant que la seva única intenció és beneficiar-se de la fama d’altres referents tant de Sant Adrià com de la resta de Catalunya per treure un rèdit electoral immerescut.

És per això que ens veiem forçades a demanar a les veïnes de Sant Adrià de Besòs que a l’hora de votar tinguin en compte la feina feta a la ciutat i per la ciutat. Nosaltres oferim una candidatura treballada des de la base, formada per vint i cinc adrianenques que venen de diferents espais de militància i activisme, amb una assemblea darrere i units per construir una ciutat més justa, integradora i respectuosa amb els seus veïns.

Igualment, una part dels nostres documents fundacionals ens emplacen a la creació d’un espai de participació i construcció de model de ciutat compartida amb el conjunt de la ciutadania. El nostre no és un projecte purament electoral, si no que és el punt de partida per crear una organització que aplegui el bo i millor de l’esquerra alternativa, on no tenen cabuda sortides individuals o en contra de les decisions majoritàries de l’assemblea. El nostre és un projecte de futur.

Si el 26M voleu confiar en el nostre projecte, refuseu imitacions i busqueu el logo amb les tres xemeneies.

Sant Adrià de Besòs, a 23 de Maig de 2019

Sant Adrià en Comú

#Laillusiópelcanvi #Logo3Xemeneies

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *