Intervenció de Sant Adrià en Comú al ple municipal del 25 de maig de 2020

En el segon ple municipal telemàtic vam apostar per introduir 4 temes de prou interès, al torn de precs i preguntes.

Gratuïtat de la Zona blava

La zona Blava finalitza la gratuïtat el dia 25 de maig a es 20h i l’ajuntament diu que la decisió s’ha pres en vistes a facilitar el fluix de vehicles i ajudar a la reactivació econòmica a l’eix comercial.

Però molts veïns segueixen sense poder utilitzar el seu vehicle. L’eix comercial de Sant Adrià no està visitat per veïns que es traslladin amb cotxe per realitzar les seves compres, els que compren en els comerços són els veïns, obligats molts a tenir el cotxe estacionat. Cal pensar més en els residents , i més tenint en compte la dificultat afegida de la manca d’aparcament, per exemple a Sant Adrià Nord, amb les obres de la Rambleta i del pàrquing de la Pollancreda.

Sol·licitem es reconsideri aquesta mesura a l’almenys fins que finalitzi l’estat d’alarma i es torni a una mobilitat estàndard

Qualitat de l’aire

En comissions informatives vam demanar si l’Ajuntament havia estudiat l’impacte ambiental a conseqüència del confinament, i si es podia fer una comparativa amb els municipis veïns per valorar l’impacte. En aquest ple ho hem tornat a reclamar.

Per una altra banda, hem preguntat sobre el compliment actual de la moció aprovada al passat 29 de maig de 2017 on es demanava sol·licitar una nova estació de mesurament de contaminació pel municipi, així com la millora de l’actual ubicada al carrer Olímpic, per tal d’ampliar el nombre de contaminants a mesura.

Residències Sant Adrià i Matacàs

Malauradament, el nostre municipi i en especial 2 de les nostres residències s’han vist molt afectades per la pandèmia de la Covid-19. Es destacable el cas de la Matacàs, sent la residència de tota Catalunya amb més mortalitat. Ateses totes aquestes circumstàncies , atès l’elevat cost humà que ha reportat, ens veiem en l’obligació de demanar que l’Ajuntament requereixi una investigació a fons sobre la gestió d’aquests dues residències al departament de Salut  que impliqui també a l’anterior departament titular de la competència (Treball, Afers Socials i Famílies).

Donada la gravetat dels fets també demanem a l’equip de govern que actuï  es posi a disposició de les famílies afectades.

En el seu moment ja vam expressar  el reconeixement a la feina que va fer l’ajuntament en les primeres setmanes, amb una manca total de recursos de tot tipus, però ara toca continuar amb aquesta feina, i  la corporació en la seva totalitat s’ha de posar al capdavant per defensar els drets i els interessos d’aquestes famílies i anar a cercar responsabilitats, si les hi ha, allà on calgui.

El que ha passat es extremadament preocupant com per ni tan sols s’hagi obert expedient informatiu a ambdues residències per riqueri’ls-hi tota la documentació sobre els fets. Paral·lelament  demanem que tècnics de la regidoria de Serveis socials de l’Ajuntament i els serveis jurídics estudiïn tota la documentació d’ambdós casos i la posin a disposició de la Fiscalia per tal de determinar si hi ha hagut indicis de negligències o delictes contra la salut en aquestes residències del nostre municipi.

Situació del Crematori

En aquest ple, i davant els últims esdeveniments al voltant del polèmic i poc desitjat crematori hem volgut denunciar, segons el nostre parer, la nefasta gestió que s’ha fet a nivell de l’equip de govern, de tota aquesta situació i no només ara, si no des d’un principi amb aquest tem.

Denunciem que no podem anar a les comissions informatives on es parli d’aquest tema (sense incloure-ho en l’ordre del dia), sense facilitar cap documentació als partits de l’oposició.

Denunciem també que no podem rebre la documentació sol·licitada a 24 hores del ple municipal.

També volem dir que quan l’equip de govern ens deien en plens i en comissions informatives que no tenien competències per demanar informació sobre les cremacions i que desconeixien els números, era mentida, ja que ara ho ha fet arrel de les denúncies veïnals i de diferents col·lectius, l’ajuntament ho ha sol·licitat i tenien constància.

També hem sabut de la contestació per part de l’Ajuntament a la Plataforma STOP CREMATORI a una denúncia sobre un incident el passat 9 de maig. En la contestació simplement l’indicaven que no havien aportat cap prova, i passaven a explicar “la bona feina” que havien fet una altra denúncia d’una veïna. Això ens resulta un insult a la intel·ligència i un menyspreu total a la ciutadania organitzada.

Finalment vam fer una sèrie de preguntes:

  1. Independentment que no s’hagin aprovat proves, es demanarà informació sobre l’incident del 9 de maig?
  2. Quan parlem de 800 cremacions límit, hem d’entendre que com que hi ha dos forns instal·lats, estem parlant de 1.600??
  3. Hem pogut aclarir si la resolució de la Generalitat autoritzaria a ampliar la capacitat de cremacions? Hem fet alguna consulta jurídica sobre la interpretació del decret?
  4. Hem sabut quines son les ordres que la conselleria ha donat al Crematori sobre els serveis?
  5. Esta tot preparat per que finalment acabi sent un forn d’alta cremació? Creiem que aquesta era una de les lloances que es feia al crematori quan s’estava construint, i donat que en la documentació entrada el passat 30 d’abril per part de Tanatori del Litoral, l’objecte de la sol·licitud és:
    QUE TINGUEU PER PRESENTADA AQUESTA SOLICITUD I QUE UN COP SEGUIT ELS TRÀMITS PREVISTOS A LA LLEI, M’ATORGUEU LA LICENCIA AMBIENTAL SOL·LICITADA
  6. Fer notar que falten 4 pàgines, concretament, l’informe de funcionament de Crematori, únic document en el que es basa aquesta petició.

Finalment hem denunciat que no volem que una pandèmia ens deixi un crematori d’alta capacitat, com fa anys, una sequera se’n va endur unes piscines descobertes i ens va deixar una discoteca.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.